Az előző részben arról írtunk, hogy miért érdemes felvételi előkészítőre járni. A mai és a következő bejegyzésben pedig megmutatom milyen opciók vannak arra, hogy hol és hogyan érdemes felkészülni a középiskolai felvételire.
Elöljáróban annyit, hogy minden gyerek más, mindenkinek mások a lehetőségei, mindenki máshogy tanul, más módszer a hatékony a számára. A szülőknek a legnagyobb kihívás: megtalálni a saját gyermekük számára a lehető legjobbat.
Az alábbi lehetőségek közül lehet választani - a mai poszt az első kettővel foglalkozik majd részletesebben pro és kontra érvekkel.
Saját iskolában szervezett előkészítőn
Annak a középiskolának az előkészítője, ahová első helyen szeretne felvételizni a gyerek/vagy ahol írni akarja
Kis csoportos felkészítő - max. 12 főig
Magántanárnál egyéni felkészítés (max. 2 fő)
Otthoni felkészülés

A saját iskolában szervezett előkészítő Előnye: Megszokott tanár, megszokott környezet. A szaktanár ismeri az osztályt, tudja, hogy hol vannak azok a pontok, amelyeket érdemes erősíteni. Hátránya: Sajnos a tananyag mennyisége miatt ezeknek az előkészítőknek egy része szólhat az órai tananyag kiegészítéséről és pótlásáról. Valószínűleg magas létszám - az osztály 70-80%-a részt szokott venni. A csoportdinamika kiforrott, emiatt a kialakult csoportszerepek nagy szerepet kapnak, amelyek inkább hátrányt jelenthetnek az elmélyült felkészülésben.
Annak a középiskolának az előkészítője, ahová első helyen szeretne felvételizni a gyerek/vagy ahol írni akarja Előnye: a gyerekek megismerkedhetnek azokkal a tanárokkal és azzal a környezettel, ahol utána 4, 6 vagy akár 8 évet is eltöltenek. Szaktanárok tartják. Hátránya: Magas létszám - átlagosan 25-30 fős csoportok. Gyakorlatilag semmilyen lehetőség nincs a differenciálásra; nem derül ki, hogy a csoporttagok közül kiknek van valamilyen témakörben hiányossága, így nem is lehet ezeken valóban hatékonyan segíteni. Nem biztos, hogy a végén oda fog járni a gyerek; lehet, hogy messze van - és ez a felvételi napján bizony korábbi ébredést jelenthet.
Itt szeretnék eloszlatni néhány tévhitet is.
A tanárok nem fognak emlékezni a gyerekekre, ahhoz sokan vannak, és nagyon keveset találkoznak.
Egyátalán nem biztos, hogy pont az a tanár javítja a feladatlapot, aki a felkészítőt tartotta. Sokszor több tanár is átnézi és többen javítják együtt.
Nincsenek lazább és szigorúbb iskolák. Központi javítókulcs alapján javítanak, amelyek nem engednek túl nagy mozgásteret a tanárok részére.
Comments