top of page
Szerző képeFülöp Andrea

Amit a középiskolai felvételiről még tudni érdemes

Az előző alkalommal arról írtunk, hogyan működik a felvételi rendszer írásbeli része. Ahhoz, hogy tudjuk milyen célokat tűzzünk ki a felvételivel kapcsolatosan, ahhoz érdemes megismerni még néhány fontos részletet.

Bár kihangsúlyoztam, hogy NEM a 100 pont a cél, ennek ellenére mégis nagyon lényeges, hogy a lehető legtöbb pontot érje el a gyerek.

Ugyanis a középiskoláknak az írásbeli felvételin szerzett pontszámokat legalább 50%-ban kell beszámítania. Ha az adott iskolában még szóbeli is van, akkor mindez kiegészül azzal szabállyal, hogy az itt megszerezhető pontszám nem érhet az összpontszám 25%-nál többet. A fenti szabályozások miatt a hozott pontszámok éppen ezért arányaiban rendszerint kevésbé számítanak. Ez egyszerre jó és rossz hír is. Jó, mert azoknak a gyerekeknek is van esélye egy jobb iskolába bekerülni, akiknek a tanulmányi eredménye nem kitűnő vagy jeles. Ugyanakkor rossz hír, mert ennek az egy (szóbelivel együtt két) napnak az eredménye határozhat meg sok mindent. Ha azon a januári szombaton nem sikerül minden a legfényesebben, akkor bizony tervek dőlhetnek dugába.

Az írásbelit általában január 3. szombatján írják a gyerekek, a pontszámokat legkésőbb két héttel később megtudják. Ez azért fontos, mert a felvételi papírokat – a konkrét iskolák felsorolására vonatkozóan, csak február 10-15. között kell beküldeni az országos rendszerbe. Tudjuk, hogy a legtöbb osztályfőnök ezen minél hamarabb túl szeretne lenni, és próbálja sürgetni a szükséges papírok leadását. A szülőknek és a gyerekeknek viszont ez a pár nap lehetőséget biztosíthat arra, hogy a megszerzett pontszámok fényében esetleg újragondolja a rangsort, vagy egyátalán a megnevezett iskolákat.


A szóbelikről, a rangsorról, az iskolák kiválasztásáról a későbbiekben még bővebben is írunk.

139 megtekintés0 hozzászólás

コメント


bottom of page